Na základě § 102 odst. 2 písmeno f) zákona č. 128/2000 Sb. o obcích a na základě schváleného organizačního řádu zřídila Rada města Chomutova odbor rozvoje a investic (ORI) jako svůj výkonný orgán.
Ve spolupráci s dalšími odbory MMCH dbá na přísnou hospodárnost při vynakládání finančních prostředků.
Vykonává svěřené úkoly při vypracování, projednání, schválení a plnění finančního plánu příspěvkových organizací zřízených městem.
II. Hlavní úkoly odboru
VEDOUCÍ ODBORU
Mimo úkolů vyplývajících z bodu 6.4. organizačního řádu odpovídá za aktualizaci dokumentů ZSMCH a RSMCH (řády, směrnice, zásady, pravidla), jejichž je odbor správcem.
Pro účelné a hospodárné využívání majetku obce a zabezpečení činností MMCH vykonává tyto činnosti:
Rozpočet
příprava a předkládání rozpočtových změn
příprava podkladů pro sestavení rozpočtu města
příprava rozpočtu odboru
sledování čerpání rozpočtu odboru
vyhodnocování čerpání rozpočtu odboru
Finanční operace
zajišťuje úhradu plateb vystavených faktur odboru
Příloha 1 : Odbor rozvoje a investic – náplň práce
ODDĚLENÍ ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ – úřad územního plánování
Státní správa
Oddělení územního plánování zajišťuje státní správu na úseku územního plánování v rozsahu činnosti orgánu územního plánování pro města a obce ORP Chomutov – Chomutov, Bílence, Blatno, Boleboř, Březno, Černovice, Droužkovice, Hora Sv. Šebestiána, Hrušovany, Jirkov, Kalek, Křimov, Málkov, Místo, Nezabylice, Otvice, Pesvice, Spořice, Strupčice, Údlice, Vrskmaň, Všehrdy, Všestudy, Výsluní, Vysoká Pec v tomto rozsahu:
pořizuje územní plán, regulační plán a jejich změn pro území města Chomutov, včetně zajištění jeho projednání s veřejností a dalších postupů dle stavebního zákona
pořizuje územní studie pro území města Chomutov včetně jejich aktualizace,
pořizuje územní plány, regulační plány a jejich změn na žádost obce ve správním obvodu ORP Chomutov, včetně zajištění jeho projednání s veřejností a dalších postupů dle stavebního zákona
zajišťuje vydání územních plánů opatřením obecné povahy připravovaná zdejším úřadem územního plánování, vyznačuje účinnost na opatření
pořizuje územní studie na žádost obce ve správním obvodu ORP Chomutov,
pořizuje územní studii krajiny pro ORP Chomutov
spolupracuje se starosty obcí ORP Chomutov z hlediska plnění cílů a úkolů územního plánování
Zpracovává zprávy o uplatňování územních plánů v uplynulém období a zajišťuje jejich projednání s dotčenými orgány státní správy včetně jejich předložení zastupitelstvu každé 4 roky od jejich schválení
pořizuje územně analytické podklady v rozsahu správního území ORP Chomutov, zajišťuje jejich průběžnou aktualizaci a jednou za 4 roky úplnou aktualizaci,
pořizuje vymezení zastavěného území na žádost obce ve správním obvodu ORP Chomutov,
podává návrh na vložení dat do evidence územně plánovací činnosti pro správní obvod ORP Chomutov,
zajišťuje zveřejnění územních plánů a územně plánovacích podkladů
poskytuje územně plánovací informace o podmínkách využívání území a změn jeho využití, zejména na základě územně plánovacích podkladů a územně plánovací dokumentace,
vydává závazná stanoviska z hlediska uplatňování záměrů, cílů a úkolů územního plánování ve správním obvodu ORP Chomutov pro účely vydání rozhodnutí podle stavebního zákona nebo jiného zvláštního předpisu, zejména pro:
územní rozhodnutí o umístění stavby nebo zařízení (§ 79 stavebního zákona),
územní rozhodnutí o změně využití území (§ 80 stavebního zákona),
územní rozhodnutí o změně vlivu užívání stavby na území (§ 81 stavebního zákona),
územní rozhodnutí o dělení nebo scelování pozemků (§ 82 stavebního zákona),
územní rozhodnutí o ochranném pásmu (§ 83 stavebního zákona),
veřejnoprávní smlouvu o umístění stavby (§ 78a a § 79 stavebního zákona),
veřejnoprávní smlouvu o změně využití území (§ 78a a § 80 stavebního zákona),
veřejnoprávní smlouvu o změně vlivu užívání stavby na území (§ 78a a § 81 stavebního zákona),
územní souhlas o umístění staveb a jejich změn (stavebních záměrů uvedených v § 103 stavebního zákona při splnění podmínek podle § 96 odst. 1 stavebního zákona), s výjimkou záměrů v zastavěném území nebo v zastavitelné ploše uvedených v § 103 odst. 1 stavebního zákona, které posuzuje stavební úřad (§ 90 odst. 2 a § 96b odst. 1 stavebního zákona),
územní souhlas o umístění ohlašovaných staveb a jejich změn (stavebních záměrů uvedených v § 104 stavebního zákona při splnění podmínek podle § 96 odst. 1 stavebního zákona),
územní souhlas o umístění stavby – změny všech staveb [§ 96 odst. 2 písm. c) stavebního zákona při splnění podmínek podle § 96 odst. 1 stavebního zákona],
územní souhlas o umístění stavby [všech staveb umisťovaných v ohraničených prostorech podle § 96 odst. 2 písm. e) stavebního zákona a za splnění podmínek podle § 96 odst. 1 stavebního zákona],
územní souhlas o změně využití území [změna druhu pozemku podle § 96 odst. 2 písm. d)
stavebního zákona, terénní úpravy podle § 96 odst. 2 písm. f) stavebního zákona a odstavné a další plochy podle § 96 odst. 2 písm. g) stavebního zákona],
společný územní souhlas a souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru (§ 104 odst. 1 a 2 stavebního zákona),
územní rozhodnutí o umístění stavby, o změně využití území, o změně vlivu užívání stavby
na území a o dělení a scelování pozemků vydávaná ve zjednodušeném územním řízení (§ 95
stavebního zákona).
společné povolení (§ 94j a násl. stavebního zákona a § 94q a násl. stavebního zákona),
souhlas se změnou v užívání stavby (§ 127 odst. 2 stavebního zákona),
povolení ke změně v užívání stavby (§ 127 odst. 4 stavebního zákona),
dodatečné povolení stavby (§ 129 odst. 2 a 3 stavebního zákona, s výjimkou staveb podle § 103 odst. 1 v zastavěném území a v zastavitelné ploše),
povolení stavby v opakovaném stavebním řízení (§ 129 odst. 5 stavebního zákona),
povolení změny užívání dočasné stavby nebo změny na stavbu trvalou (§ 129 odst. 6 stavebního zákona),
dodatečné povolení terénních úprav a zařízení (§ 129 odst. 7 stavebního zákona),
povolení stavby speciálním stavebním úřadem, jestliže se nevydává územní rozhodnutí ani územní souhlas (§ 15 odst. 2 stavebního zákona).
vydává stanoviska z hlediska uplatňování záměrů územního plánování ve správním obvodu ORP Chomutov pro účely vydání koordinovaného stanoviska nebo koordinovaného závazného stanoviska
zajišťuje dodržování urbanisticko-architektonických koncepcí dle vydaných územně plánovacích dokumentacích v souladu s Politikou architektury a stavební kultury České republiky
vykonává státní dozor ve věcech územního plánování
poskytuje vyjádření orgánu územního plánování v rámci posuzování vlivu záměru na životní prostření
poskytuje vyjádření orgánům veřejné správy, případně zajišťuje koordinaci záměrů z hlediska územního plánování v rámci řízení dle jiných zvláštních předpisů např. horního zákona, zákona o pozemkových úpravách, zákona o státním pozemkovém úřadu
koncipuje námitky a připomínky k územnímu plánu sousední obce nebo k Zásadám územního rozvoje Ústeckého kraje nebo k Politice územního rozvoje České republiky,
spolupracuje s pořizovateli a zpracovateli územně plánovacích podkladů a dokumentací vyšších územních celků.
vyjadřuje se k záměrům investorů z hlediska územního plánu a strategie rozvoje obcí ORP Chomutov
shromažďuje informace o území ORP Chomutov, o možnostech funkčního využití pozemků a staveb
poskytuje informace široké veřejnosti z hlediska územního plánu a strategie rozvoje ORP Chomutov
zajišťuje poradenskou činnost v oblasti územního plánování
spolupracuje s dalšími odbory v koordinaci záměrů z hlediska územního plánu a strategie rozvoje ORP Chomutov
zajišťuje další úkoly vyplývající z přenesené působnosti výkonu státní správy.
zajišťuje aktuálnost mapových podkladů a zajišťuje jejich aktualizaci, vytváří účelové kartografické výstupy, koordinuje aktualizaci získaných mapových podkladů, spravuje a tvoří GIS v oblasti územního plánování.
Administrativní činnost
Činnost pro samosprávu SMCH:
zajišťuje informační servis investorům o možnostech umísťování investic na území ORP Chomutov.
zajišťuje koncepční činnost v rámci platného Územního plánu Chomutov
zajišťuje zapracování dlouhodobých strategických cílů rozvoje města Chomutova do územně plánovací dokumentace a podkladů (budování dopravních a inženýrských sítí, veřejně prospěšné občanské stavby, systému ekonomické stability apod.)
vyjadřuje se k záměrům investorů z hlediska územního plánu a strategie rozvoje města Chomutova, jakož i z hlediska koordinace technické infrastruktury.
řeší otázky urbanistické a architektonické pro stavby investované městem Chomutov.
zajišťuje mapové podklady pro činnost odboru.
Zajišťuje problematiku uzavírání smluv o provedení stavby, plánovacích smluv apod.
zajišťuje podklady pro jednání komisí, rady a zastupitelstva města Chomutova případně obcí ORP Chomutov
zajišťuje výběrová řízení na zpracovatele územních plánů a podkladů (studie)
Přehled právních předpisů vztahujících se k odboru rozvoje a investic, úsek územního plánování:
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích
Zákon č. 137 / 2006 Sb., o zadávání veřejných zakázek
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 265/1992 Sb., katastrální zákon
Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 183/2006 Sb., stavební zákon
Prováděcí vyhlášky ke stavebnímu zákonu
Zákon č. 458/2000 Sb., energetický zákon
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu ve zně pozdějších předpisů
Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech
Zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů
Zákon č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů
Zákon č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů
Zákon č. 17/1992 Sb., o životním prostředí
Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči
Zákon č. 266/1994 Sb., o drahách
Zákon č. 44/1988 Sb. horní zákon
Zákon č. 139/2002 Sb. o pozemkových úpravách a pozemkových úřadech
Zákon 503/2012 Sb. o státním pozemkovém úřadu
Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů,
ODDĚLENÍ INVESTIC A DOTACÍ
Oblast dotací
koordinuje a zajišťuje přípravu a zpracování žádostí o dotace z programů EU a ČR (kromě programu regenerace památek),
metodicky řídí odvětvové odbory a organizace při realizaci projektů financovaných z dotací EU a národních zdrojů
vyhledává možnosti využívání dotačních programů pro potřeby města,
spolupracuje s odvětvovými odbory, organizacemi města, Krajským úřadem a jednotlivými ministerstvy, mezinárodními partnery při přípravě projektů,
spolupracuje s odvětvovými odbory při realizaci veřejných soutěží, realizaci projektů, vyúčtování a konečném vyhodnocení projektů v souladu s vnitřními směrnicemi města
zajišťuje soulad zadávacích podmínek veřejných soutěží s pravidly poskytovatelů dotací
zajišťuje monitoring realizace projektů dle pravidel poskytovatelů dotací a jejich projednání v orgánech města
zajišťuje projednání/schválení projektových záměrů v orgánech a komisích města,
zajišťuje zpracování závěrečného vyúčtování projektů.
zajišťuje průběh realizace kontrol projektů a veřejných soutěží financovaných z EU a národních zdrojů
zajišťuje ve spolupráci s odvětvovými odbory a organizacemi města plnění podmínek poskytovatelů dotace v době udržitelnosti projektů
zajišťuje propagaci výsledků a výstupů projektu např. webové stránky, povinná publicita, veřejná projednání sobčany, ankety, semináře apod.
kontroluje a koordinuje finanční toky čerpané v rámci akcí realizovaných z dotací EU a národních zdrojů,
spravuje rozpočet určených ORJ,
zřizuje, ve spolupráci s OE, zvláštní účty pro jednotlivé projekty, u příslušných peněžních ústavů,
spolupracuje s projektovými manažery při přípravě podkladů a rozpočtování připravovaných projektů,
zpracovává veškeré finanční podklady v průběhu realizace projektu a připravuje, ve spolupráci s příslušnými odbory, potřebné podklady pro zpracování průběžných a závěrečných zpráv k projektům,
odpovídá za závěrečné finanční vyúčtování projektů,
zajišťuje ve spolupráci s odvětvovými odbory a organizacemi města plnění podmínek poskytovatelů dotace v době udržitelnosti projektů.
Oblast strategie rozvoje města
koordinuje a zajišťuje zpracování komplexních strategických rozvojových dokumentů pro účely čerpání dotací z EU a národních zdrojů,
vyhodnocuje, aktualizuje strategii rozvoje města a další strategické rozvojové dokumenty, např. integrované plány rozvoje města, integrované územní investice apod.,
spolupracuje s regionálními partnery v oblasti rozvoje města,
zastupuje město a jeho zájmy v komisích a pracovních skupinách Svazu měst a obcí a dalších organizacích či sdruženích,
zajišťuje připomínkování národních strategických dokumentů a souvisejících realizačních dokumentů v oblasti regionálního rozvoje a dotací
zajišťuje projednání plnění strategických rozvojových dokumentů v orgánech města ve spolupráci s ostatními odbory,
zajišťuje vydání stanoviska k souladu projektových záměrů se strategií rozvoje města a integrovanými strategickými dokumenty (např. integrovaný plán rozvoje města, integrovaná územní investice apod.),
vyjadřuje se k záměrům strategie rozvoje města,
řeší problematiku obecné strategie rozvoje města.
ÚSEK INVESTIC
Vydává stanoviska města ke stavbám v rámci řízení dle stavebního zákona.
Vydává stanoviska města v rámci řízení dle ostatních zákonů, kde je město účastníkem řízení
Vydává stanoviska k nakládání s nemovitostmi v majetku města.
Vypisuje urbanistické a architektonické soutěže pro řešení zvlášť významných úkolů v rámci stavebního rozvoje města.
Vyjadřuje se k umísťování reklamních a propagačních zařízení.
Vyjadřuje se k záměrům zvláštního užívání veřejných prostranství (stánkový prodej apod.)
Zajišťuje podklady pro komplexní řešení koncepce rozvoje a regenerace města a podklady pro řešení optimálního nakládání s majetkem města v zájmu rozvoje města s cílem podpory jeho ekonomického a sociálního růstu.
Zajišťuje podklady pro řešení rozvojových projektů celoměstského významu (veřejně prospěšných staveb, dopravní a technické infrastruktury).
Připravuje podklady a podává návrhy pro rozhodování orgánů samosprávy ve věcech rozvoje města.
Zajišťuje v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek smluvní vztahy s dodavateli přípravné a projektové dokumentace.
Řeší problematiku obecné strategie rozvoje města a problematiku jednotlivých konkrétních rozvojových potřeb, příležitostí a investičních záměrů.
Připravuje podklady a podává návrhy pro rozhodování orgánů samosprávy ve věcech realizace investic města.
Podílí se s odvětvovými odbory MMCH na formulaci konkrétních investičních záměrů financovaných z rozpočtu města a navrhuje realizační strategii a způsoby majetkoprávního a uživatelského uspořádání.
Zúčastňuje se jednání představitelů města se zahraničními investory.
Vede informace o možnostech financování investic mimo rozpočet města, projednává sdružení finančních prostředků privátních investorů a města.
Připravuje a realizuje vlastní rozvojové projekty a investice města.
Připravuje podklady a podporuje privátní rozvojové projekty na pozemcích a případně budovách v majetku města.
Přebírá od odvětvových odborů MMCH schválené investiční záměry určené k další přípravě a realizaci investic z prostředků města.
Zodpovídá za přípravu a realizaci investičních akcí schválených v rozpočtu města počínaje dokumentací pro stavební řízení a konče předáním staveb do majetku.
Předkládá roční plán investic a zajišťuje jeho plnění.
Vykonává funkci přímého investora pro investice v majetku města, popř. pro investice v rámci sdružení investičních prostředků.
Zajišťuje v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek smluvní vztahy s dodavateli projektové dokumentace a následné realizace staveb.
Organizuje veřejné obchodní soutěže a jiné způsoby zadání veřejných zakázek.
Kontroluje a likviduje faktury za práce a dodávky v rámci investiční výstavby.
Zajišťuje úkoly spojené se sledováním kvality a kvantity prováděných stavebních prací a dodávek, kontroluje dodržování norem a zásad technologie.
Poskytuje metodickou a odbornou pomoc odvětvovým odborům při formulaci investičních záměrů pro stavební investice města, při jejich projednání v orgánech města a při uplatňování záruk těmito odbory vyplývajících ze smluv u dokončených staveb.
Vyřizuje příslušná správní řízení pro investice města u stavebního úřadu.
Zajišťuje opravy a rekonstrukce budov financované městem.
Spolupracuje s odvětvovými odbory při sestavování střednědobého a ročního plánu investičních akcí.
Provádí komplexní inženýrskou činnost ve fázi projektové přípravy investic města.
Provádí komplexní inženýrskou činnost ve fázi realizace stavebních investic města až po jejich odevzdání do provozu.
Provádí financování stavebních investic města ve spolupráci se správci příslušných rozpočtových kapitol, zajišťuje převedení dokončených stavebních investic do majetku města.
Je správcem Fondu rozvoje města a fondu oprav.
Podílí se na realizaci akcí investovaných z dotací.
III. Ostatní úkoly
Odbor vyhotovuje metodické pokyny v souladu se strukturovanou dokumentací MMCH a v souladu s touto náplní.
Zpracovává a aktualizuje obecně závazné vyhlášky města v rámci své působnosti, včetně interních předpisů. Zajišťuje funkčnost a kontrolu.
Zabezpečuje činnost příslušných komisí rad města.
Zpracovává podklady pro vyřízení stížností, oznámení a podnětů ve své působnosti. Spolupracuje s jednotlivými odbory MMCH a organizacemi řízenými městem.
Provádí archivaci zpracované projektové dokumentace, investičních akcí a příslušných smluvních vztahů.
Plní úkoly uložené radou města, zastupitelstvem města a příslušných přímých nadřízených.
Přehled právních předpisů vztahujících se k odboru majetku města:
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích Zákon č. 137 / 2006 Sb., o zadávání veřejných zakázek Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 183/2006 Sb., stavební zákon Prováděcí vyhlášky ke stavebnímu zákonu Zákon č. 72/1994 Sb., o vlastnictví bytů Zákon č. 116/1990 Sb., o nájmu a podnájmu nebytových prostor Zákon č. 248/1995 Sb., o obecně prospěšných společnostech Zákon č. 26/2000 Sb., o veřejných dražbách Zákon č.328/1991 Sb., o konkursu a vyrovnání Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže Zákon č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek Zákon č. 265/1992 Sb., katastrální zákon Zákon č. 358/1992 Sb., notářský řád Zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně Zákon č. 458/2000 Sb., revize el. zařízení Zákon č. 125/1997 Sb., o odpadech Zákon č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví Zákon č. 16/1993 Sb., silniční daň Zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitosti Zákon č. 357/1992 Sb., o dani dědické, darovací a dani z převodu nemovitosti Zákon č. 255/2000 Sb., o soudních poplatcích Zákon č. 458/2000 Sb., energetický zákon Zákon č. 588/1992 Sb., o DPH Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád